امروز می خواهم در مورد مطلب مهمی صحبت کنم .مطلبی که ممکنه زندگی هر کسی رو متحول کنه ، برنامه ریزی ! شاید این کلمه خیلی کلیشه ای و ساده باشه. اما یادت باشه این کلمه یک کلید برای ورود به موشک تو می تونه باشه. موشکی که قراره تو باهاش پرواز کنی و تمام کهکشان رو مشاهده کنی .

با من همراه باش که میخوام هفت مرحله از برنامه ریزی رو توضیح بدم .

دست از بهانه جویی بردارید

بهانه‌ها چیزی هستند که شما را عقب نگه می‌دارند و تقریبا همیشه تنها چیزی هستند که بین شما و هدفتان وجود دارد. بهانه‌هایی را که می‌آورید شناسایی کنید و راهی برای جلوگیری از این بهانه‌ها بیابید. زمان زیادی را در رسانه های اجتماعی صرف می کنید؟ دانلود یک برنامه مسدود کننده تماشای بیش از حد تلویزیون؟ در جایی کار کنید که به تلویزیون دسترسی ندارید.

آیا نمی توانید انگیزه ای برای رفتن به باشگاه یا دویدن پیدا کنید؟ خودت را مجبور کن برو و به خودت قول بده که وقتی رسیدی می‌توانی هر چقدر که می‌خواهی کار کنی، اما باید بروی.

استراتژی هایی برای مبارزه با بهانه های خود و راه هایی برای مجبور کردن خود به ایجاد تغییرات در نظر بگیرید.

کار آسانی نیست، واقعاً سخت خواهد بود، اما شما اولین مانع بزرگ خود را در مسیر دستیابی به اهداف خود فتح خواهید کرد.

هدف گذاری کنید

تعیین اهداف بزرگ وسوسه انگیز است، اما برای شروع پیشرفت پایدار، بهتر است با اهداف قابل مدیریت شروع کنید. می خواهید شغل خود را تغییر دهید؟ برای 5 شغل درخواست دهید و هفته ای 5 ایمیل مقدماتی ارسال کنید و از آنجا بسازید. می خواهید وزن کم کنید؟ هفته ای دو یا سه بار به باشگاه بروید یا هفته ای دو تا سه بار پیاده روی کنید.

آیا می خواهید وضعیت زندگی شخصی خود را تغییر دهید؟ برای اجتماعی بودن تلاش کنید و خودتان را بیرون بگذارید، فعالانه از مردم بخواهید چند بار در هفته یک نوشیدنی یا یک وعده غذایی بخورند. شروع کوچک، نحوه ایجاد یک عادت است. اگر هفته ای دو بار به مدت یک ماه بدوید، می توانید ماه بعد سه بار در هفته بروید و دو ماه بعد از آن پنج بار در هفته بدوید. این یک سبک زندگی جدید در چهار ماه است. اگر یک عادت پایه برای حمایت از شما دارید، آسان‌تر است که بر روی آن بسازید و سپس پنج بار در هفته بدوید.

یک روتین ایجاد کنید

یک روال کاملاً شامل نظم و انضباط است. افراد با انضباط زمانی را برای انجام کار، ورزش، یا هر هدفی که ممکن است باشد. در هر کجا که هستند، و هر زمان که فرصت خالی دارند، اختصاص می دهند. فکر نمیکنی وقت داری؟ آیا برنامه تلویزیونی وجود دارد که با آن همراه باشید؟ شما دیگر نمی کنید. زمان زیادی را در رسانه های اجتماعی صرف کنید؟

حساب های خود را غیرفعال کنید. شما برای چیزهایی که به آنها اهمیت می دهید وقت می گذارید. اگر این هدفی است که می خواهید به آن برسید، برای آن زمان خواهید یافت. افرادی که معمولاً بلند می شوند و برای دویدن می روند، به یک رژیم غذایی سالم پایبند هستند و شغل رویایی خود را با اختصاص دادن هر روز به اهداف خود می سازند – این تنها راه برای پیشرفت مداوم است.

خود را مسئول نگه دارید

گفتن اهدافتان با صدای بلند آنها را واقعی می کند. پس به کسی بگویید که به اهدافتان اعتماد دارید و چگونه برای رسیدن به آنها برنامه ریزی می کنید. وقتی اهداف خود را به کسی می گویید به این معنی است که او در مورد پیشرفت شما جویا می شود و شما باید به آنها بگویید.

داشتن کسی که هر هفته یک یا دو هفته با او تماس بگیرید و باید پیشرفت خود را گزارش دهید. مانند داشتن یک مربی یا معلمی است که باید به او پاسخ دهید – نرسیدن به اهداف شما عواقبی خواهد داشت، شما نمی توانید شانه بالا انداخته و حرکت کنید. به زندگی خود ادامه دهید گفتن به مردم به این معنی است که شما در مورد اهداف خود جدی هستید، بنابراین گفتن به کسی کمک می کند تا شما را مسئول نگه دارید.

پیشرفت خود را پیگیری کنید

کارهایی را که انجام داده‌اید بنویسید:

درخواست شغل، ارسال ایمیل برای مصاحبه‌های غیررسمی، درخواست از افراد بیشتری برای رفتن به کافه ، خوردن سالاد بیشتر و غیره آن‌ها را بنویسید تا بدانید که چگونه کار می‌کنید. این نه تنها به شما کمک می کند تا در مسیر خود قرار بگیرید، بلکه به شما کمک می کند که به شما یادآوری کند که دارید آن را انجام می دهید. شما در حال برداشتن گام های واقعی برای رسیدن به اهداف خود، یک روز در یک زمان هستید. پس بنویس!

شکست جزء لاینفک موفقیت است

زندگی اتفاق می افتد. هفته های پرمشغله ای در محل کار وجود دارد. اتفاقات پیش بینی نشده ای که شما را از انجام کارهای روزمره باز می دارد، بلایا، روز تولدتان و… مهم نیست که یک هفته یا یک ماه شکست بخورید. آنچه مهم است این است که هر بار به مسیر خود برگردید. یاد بگیرید که شکست را از بین ببرید و از نو شروع کنید، تنها راهی است که می توانید به اهداف خود برسید. همه شکست می خورند، این نمی تواند دلیلی برای تسلیم شدن باشد. ادامه بده

ورزش کنید

طبق گفته CDC، “فعالیت بدنی منظم می تواند به حفظ مهارت های تفکر، یادگیری و قضاوت شما با افزایش سن کمک کند. همچنین می تواند خطر ابتلا به افسردگی را کاهش دهد.” مواقعی وجود دارد که ناامید می شوید و می خواهید به بهانه های قدیمی خود تکیه کنید – اما نمی توانید. یک راه سالم برای مقابله با ناامیدی و استرس ورزش است. حفظ ذهنیت سالم برای ایجاد تغییرات بزرگ و بلندمدت ضروری است و ورزش راهی سالم و طبیعی برای رهایی از استرس است. تغییر زندگی آسان نیست، پس مراقب خود باشید تا بتوانید هر روز بهترین خودتان باشید.

اگر میخوای در مورد برنامه ریزی بیشتر مطالعه کنی به این صفحه سر بزن.

حتما قلم کاغذ هم دستت باشه ، همین الان شروع کن.

نوشته جواد انصاری

دسته‌ها: دانش

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *