این روش را می توان هم برای برنامه ریزی کوتاه مدت و هم برای برنامه ریزی بلند مدت به کار برد:

برای تعیین و دستیابی به اهداف خود به موارد زیر نیاز دارید:

  • خودکار(نه مداد)
  • کاغذ
  • یک دوست نزدیک یا یکی از اعضای خانواده
  • چسب
مرحله 1: از کجا شروع کنیم؟

از کجا شروع کنیم؟
بسیاری از ما در یک نقطه یا هدف دیگر یک هدف را شروع کرده ایم. هدف شما باید چیزی باشد که شما می خواهید. به نظر می رسد که این یک جمله واضح است ، اما اغلب اوقات ما برای چیزهایی که دیگران می خواهند هدف گذاری می کنیم. آیا واقعاً هدف من این است که فقط یک نوشابه در هفته بخورم، یا اینکه می خواهم از خواهرم که دائماً از اثرات مریضی شکایت دارد ، جلوگیری کنم؟ لحظه خوداندیشی را در نظر بگیرید و در مورد هدفی که مناسب شماست تصمیم بگیرید.

مرحله 2: یک چشم انداز بنویسید

چشم انداز بنویسید
چشم انداز باید شامل جزئیاتی درباره هدف نهایی شما باشد. عواقب تحقق برنامه های خود را شرح دهید. عباراتی مانند ، “من می خواهم” و “من می خواهم” می توانند کم استفاده شوند و باید تا پایان برنامه شما مربوط به احساسات شما باشند.

مرحله 3: ایجاد انگیزه برای خود

خود انگیزه دهید
بزرگ بینایی خود را بنویسید. این به شما کمک می کند هدف این طرح و نحوه کاربرد آن را به خاطر بسپارید. به سوالاتی از جمله پاسخ دهید:

چرا این موضوع اکنون در زندگی شما مهم است؟

چرا این به شما / دیگران کمک می کند؟

چرا آینده شما باید به کار خود در جهت رسیدن به هدف ادامه دهد؟

صادق بودن با خود مهم است زیرا این شما را به یاد ناب ترین اهداف شما می اندازد.

مرحله 4: مشخص کنید

مشخص نمودن
اگرچه پیام های خوب احساس خوبی هستند و همه برای شروع به هدف نیاز به افزایش اعتماد به نفس دارند ، اما بدون دستورالعمل های دقیق تر ، هر طرحی می تواند مانند آتشی که برای خاموش شدن باقی می ماند از بین برود.

مرحله 5: یک برنامه عملیاتی تنظیم کنید

یک برنامه عملیاتی تهیه کنید
بسیاری از اوقات ، مشخصات شما هنوز خیلی گسترده است و نمی توانید بلافاصله از هر چیزی شروع کنید. اکنون زمان برنامه ریزی است. برای انجام برنامه ها برنامه ریزی کنید.توجه داشته باشید که می توانید برای شفافیت عملکردی که لازم دارید به همان اندازه لایه ها عمیق بروید. در برنامه های بلند مدت ، شما می توانید یک طرح کلی در مورد چگونگی انجام هر نقطه از برنامه اقدام خود تهیه کنید که نحوه انجام اهداف مشخص شده و غیره را نشان می دهد.

اگر مطمئن نیستید که چقدر خاص بودن دارید ، از خود بپرسید ، “اگر بخواهم به کما بروم و شخص دیگری مجبور به انجام این کار باشد ، آیا آنها می توانند براساس دستورالعمل ها / برنامه های من این کار را انجام دهند؟”

مرحله 6: یک مهلت تعیین کنید

مهلت تعیین کنید
اکنون که ایده ای برای دستیابی به اهداف خود به چه کاری نیاز دارید ، زمان تعیین ضرب الاجل است.

مهلتی را انتخاب کنید که کمی سریعتر از سرعت انجام اهداف با سرعت متوسط باشد. شما می خواهید سریعتر از متوسط کار کنید تا بهانه های زیادی به خودتان ندهید.

برای بخشهای مختلف برنامه اقدام ممکن است مهلتهای مختلفی تعیین شود.

مرحله 7: برنامه خود را ارسال کنید

برنامه خود را ارسال کنید
این طرح باید قابل مشاهده باشد. شما فقط برای بستن ایده های خود در کشو تمام این کارها را پشت سر نگذاشته اید. این مقاله نمی تواند مانعی برای انجام کارهای روزمره باشد اما باید در جایی باشد که هر روز آن را مشاهده کنید. برخی ممکن است آن را روی یخچال یا داخل یخچال بگذارند. من از یک میز استفاده می کنم که هر روز مطالعه می کنم.

مرحله 8: بلند صحبت کنید!

حرف بزن
دوستان و خانواده می توانند در حفظ اهداف شما دستیاران قدرتمندی باشند. آنها را از بینایی خود خارج نکنید. شاید شما از آن اطلاع نداشته باشید ، اما آنها به احتمال زیاد منابع و ارتباطاتی دارند که می تواند به شما کمک کند.

مرحله 9: پیشرفت را کنترل کنید

اگر هدف شما شامل کارهای روزانه باشد ، این ممکن است بررسی روزهای تعطیل یک تقویم با x یا صورتهای خندان باشد. نظارت مستمر علی رغم تغییر شرایط خوب است. مواقعی وجود دارد که ممکن است در اثر کشیدگی هایی که خیلی کم انجام می شوید احساس غرق شدن کنید.

با نظارت بر پیشرفت خود ، هر روز انگیزه بیشتری پیدا خواهید کرد.

مرحله 10: به خودتان پاداش دهید

در بعضی مواقع ، شما عالی عمل خواهید کرد. این به این دلیل است که شما بهترین خودتان هستید. خوبی های خود را به یاد بیاورید و استراحت کنید. به خودتان پاداش هایی ندهید که برای اهداف شما منفی باشد. اگر دید شما کاهش وزن است ، یک کیلو بستنی نخورید.

بیشتر بخوانید

نوشته ی جواد انصاری

دسته‌ها: دانش

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *